Saturday, February 18, 2017

ကူနီနတ္နန္းႏွင့္ ပခန္းကိုၾကီးေက်ာ္ ၏ ရာဇဝင္သမိုင္းေၾကာင္း

ကူနီနတ္နန္းႏွင့္ ပခန္းကိုၾကီးေက်ာ္ ၏ ရာဇဝင္သမိုင္းေၾကာင္း
        

           
                  တေပါင္းလ ေရာက္ေသာ္ အညာေဒသ ျမင္းျခံ l ပခုကၠဴ ႏွင့္ ေရစၾကိဳ နယ္တို႔တြင္ လႈတ္လႈတ္ရြရြ။ ကူနီနတ္နန္း ႏွင့္ ပခန္းကိုၾကီးေက်ာ္ နတ္ပြဲးသို႔ ေလာကီးအက်ိဳး စီးပြား လိုလား ေတာင္းတသူမ်ား ႏွင့္ မူးခ်င္l ရူးခ်င္ l ေပ်ာ္ခ်င္ l ပါးခ်င္ သူတို႔ တေပ်ာ္တပါး သြားၾက၏။ ယင္းပြဲမွာ မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈႏွင့္ အညာေဒသ ပြဲေတာ္ တစ္ခု၏ အလွတရား တို႔ေပါင္းဆက္ တည္ရွိရာ ရိုးရာနတ္ပြဲး လည္းျဖစ္သည္။          
                 သို႔ေသာ္ ထိုနတ္ပြဲး အေၾကာင္း ဂဃနဏ သိသူ ေလ့လာသူမွာ ရွား၏။
                ပုဂံေခတ္ သကၠရာဇ္ ၉၆ တြင္ သိဃၤမင္း အနိစၥေရာက္လွ်င္ သားေတာ္ႀကီး သိန္းခြန္းမင္း နန္းတက္၏။ ပုဂံမင္းဆက္ ၅၅ ဆက္ တြင္ သိန္းခြန္မင္းသည္ ၂၇ ဆက္ေျမာက္ ျဖစ္သည္။ ေအဒီ ၇၃၄ မွ ၇၄၄ အထိနန္းစံခဲ႔သည္။ အေနာ္ရထာ မတိုင္မွီ အႏွစ္ ၃၀၀ တိတိတြင္ အနိစၥ ေရာက္၏။ ထိုမင္းတြင္ ေရႊကိုင္း (ေျမာက္နန္း) ႏွင့္ ေရႊေလာင္း (ေတာင္နန္း) မိဖုရား ႏွစ္ပါးရွိေလသည္။ ေရႊေလာင္း မိဖုရားမွာ ေရႊေလာင္းျမိဳ႕စား မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ ျဖစ္၏။ ေရႊကိုင္း မွာ ျမင္းျခံျမိဳ႕ အနီး သဲျဖဴဝရြာ အနီးမွ ေရႊကိုင္းရြာသူ ျဖစ္၏။ ေရႊကိုင္းမိဖုရား မွ ဖြားျမင္သူမွာ စည္သူ ႏွင့္ ေက်ာ္စြာ ညီေနာင္ အသက္ႀကီးသူမ်ား ျဖစ္၏။ ေရႊေလာင္းမိဖုရားမွ ဖြားျမင္ေသာ ေရႊေလာင္းမင္းသားမွာ အသက္ငယ္သူ ျဖစ္သည္။
             မင္းႀကီးသည္ ညီေနာင္ ၃ပါး ျဖစ္၍ အိမ္ေရွ႕ရာထူးႏွင့္ ထီးနန္းလႊဲအပ္ရန္ စဥ္းစားရ ခက္ေနသည္။ အစဥ္လာအရ ေတာင္နန္း၏ သားေတာ္သာ အိမ္ေရွ႕အရာ ေပးရေပမည္။ သို႔ေသာ္ အသက္မွာ အငယ္ဆုံးျဖစ္၍ ၁၈ ႏွစ္ပင္မျပည့္။ သာေတာ္ႀကီးမ်ား ေပးလွ်င္လည္း အစဥ္အလာ ပယ္ရာက်ေပမည္။ မေပးခင္ မင္းႀကီး ေသလွ်င္လည္း နန္းလုပြဲ ျဖစ္ၾကေတာ့မည္။
               ထိုစဥ္ ေတာင္ညိဳလယ္မ ႏွင့္ ေတာင္ငူ အရပ္ တြင္ ပုန္ကန္မႈ ျဖစ္ရာ သားႀကီး ႏွစ္ပါးကို ႏွိမ္နင္းရန္ စစ္ထြက္ေစ၏။ မင္းသားႀကီး ႏွစ္ပါး စစ္ထြက္ေနစဥ္ မင္းႀကီး နာမက်န္းျဖစ္ရာ သားေတာ္ အငယ္ဆုံး အားထီနန္း အပ္ေလ၏။ ေတာင္းနန္း၏ သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕အရာ ေပးသည္မွာ အစဥ္လာျဖစ္၍ မွဴးမတ္မ်ားလည္း သေဘာ တူညီၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ေရႊကိုင္းမိဖုရားမွာ မေက်နပ္။ ဝမ္းနည္း ပူေဆြးကာ ေသာကမီးေတာက္ေလာင္၍ ေသေလရာ နတ္စိမ္း ျဖစ္ေလေတာ့၏။
              ျမင္းျခံျမိဳ႕နယ္ ကိုင္းရြာတြင္ ေရႊကိုင္းမယ္ေတာ္ႀကီး နတ္နန္းရွိ၏။ ႏွစ္စဥ္ တေပါင္းလဆန္း ၁၃ ရက္တြင္ သားျဖစ္သူ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္ ကူနီနတ္ပြဲးသို႔ နန္းတက္သည္။ ေက်ာ္စြာမင္းသား၏ က်ဳံးတူးေျမာင္း ကိုျမင္လွ်င္ စိတ္နာသည္ဟု အဆိုရွိ၏။ ဧရာဝတီကို ျဖတ္ကာ ရြာစဥ္တေလွ်ာက္ ရပ္နား၍ လဆန္း ၁၂ ရက္တြင္ ႏြယ္နီရြာ ဝင္၍ညအိပ္ ရပ္းနားျပီး ေနာက္ေန႔တြင္ ထိုမွ ကြ်ဲလွည္းစီး၍ ကူနီနန္းသို႔ ဝင္ေလသည္။ သားကို မၾကည့္လို၍ ေနာက္ျပန္ နန္းတက္ေလ့ရွိသည္။ ဓားေသြးျပီး ျပန္ဆင္းကာ ယာယီနန္းျဖင့္ စံေလ၏။
               ညီေနာင္ႏွစ္ပါးသည္ ေတာင္ငူအရပ္မွ ပုန္ကန္မႈ ႏွိမ္နင္း ေအာင္ျမင္ သျဖင့္ ပုဂံသို႔ အျပန္ခရီးတြင္ ညီေတာ္ ေရႊေလာင္း မင္းသားအား အိမ္ေရွ႕အရာ ေပးအပ္း၍ မယ္ေတာ္ႀကီး ကြယ္လြန္ေၾကာင္း သိလွ်င္ ပုဂံသို႔ မျပန္ေတာ့ပဲ ဧရာဝတီကို ျဖတ္လွ်က္ ေျမာက္သို႔ ထြက္ခြါလာ၏။ အေရွ႕ဘက္ ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္တြင္ ခ်င္းတြင္း l ေတာင္ဘက္ တြင္ ဧရာဝတီ l အေနာက္ဘက္တြင္ ရွင္မေတာင္ ေတာင္မၾကီး ဝန္းရံထားေသာ ေျမျပန္႔ လြင္ျပင္တြင္ ရပ္နားၾက၏။ ထိုေနရာသည္ ေဂါတမ ဘုရား အေလာင္းေတာ္ ျခေသၤ႔မင္း l ေက်းမင္း l ဟသၤာမင္း ဘဝေနခဲ့ဘူးေသာ အရပ္ျဖစ္ျခင္း l ဓႏုသီဟမင္း ျမိဳ႕တည္ ခဲ့ဘူးေသာ ေနရာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ခံတပ္ႏွင့္ ျမိဳ႕သစ္ တည္ၾကေလ၏။ ျမစ္ကို ကူးသန္းျဖတ္ေက်ာ္ ျမိဳ႕တည္ေသာေၾကာင့္ ကူးသန္းျမိဳ႕ဟု ေခၚေစ၏။ ျမိဳ႕ရိုး l က်ဳံး တည္ေဆာက္ရာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရကို တူးေျမာင္းျဖင့္ သြယ္ယူရန္ ဆုံးျဖတ္ေလသည္။ စည္သူ မင္းသားသည္ ျမိဳ႕ရိုးႏွင့္ က်ဳံးကို တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္၍ ေက်ာ္စြာမင္းသားမွာ တူးေျမာင္းကို တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ ရ၏။ ေက်ာ္စြာမွာ တူးေျမာင္းကို စိတ္မဝင္စား ဂရုမစိုက္ပဲ ထန္းရည္ေသာက္ ၾကက္တိုက္ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္၏။ ျမိဳ႕တည္ သည့္ႏွင့္ တျပိဳင္တည္း ကူျဖဴ ႏွင့္ ကူနီ ဘုရားမ်ားလည္း တည္ထား၏။ ကူျဖဴ ဘုရားမွာ တူးေျမာင္း အေနာက္ဘက္တြင္ ရွိ၍ ကူနီဘုရားမွာ အေရွ႕ဘက္တြင္ ရွိ၏။
             ဧရာဝတီႏွင့္ ခ်င္းတြင္းၾကား က်ဳံးျဖင့္ ဆက္သြယ္ေသာ တူးေျမာင္းႀကီး ေရစတင္လႊတ္ေသာေန႔။ ေရစတင္ ႀကိဳယူေသာရြာကို ေရစႀကိဳဟု သတ္မွတ္၏။ ေရမွာ ေျမာင္းတြင္းသို႔ မစီးဝင္ ေရမဆင္း၍ ေနာင္ေတာ္ႀကီး စည္သူမင္းသားမွာ ညီေတာ္အေပၚ အမ်က္ေဒါသ ထြက္လွ်က္။ ထိုအခ်ိန္ ေရႊကူနီ ဖုရားအနီး ၾကက္ဝိုင္းတြင္ ညီေတာ္ မင္းသား ေက်ာ္စြာ မွာ ထန္းေရၾကိဳက္လိုက္ ၾကက္တိုက္လိုက္ လုပ္ေန၏။ တူးေျမာင္းအတြင္း ေရမဝင္၍ ေဒါသ ထြက္ေနေသာ ေနာင္ေတာ္သည္ ညီေတာ္ကို ဇြတ္ေခၚေစ၍ ေညာင္ျဖဴပင္ ေျခရင္းတြင္ လက္သုံးေတာ္ ဓားျဖင့္ ခုတ္ပိုင္ သတ္ေလရာ ေက်ာ္စြာ မွာ ၾကက္ကိုပိုက္လွ်က္ ျမင္းမွက်၍ ေသေလ၏။ ၎၏ ဇနီး မဘို႔မယ္ မွလည္း သူကိုပါ သတ္ရန္ ငိုယိုဆဲဆိုသျဖင့္ သူ႔ကိုပါ သတ္ရေလေတာ့သည္။
             
               ထိုမွ နတ္စိမ္း ျဖစ္သြားေသာ ေက်ာ္စြာ ႏွင့္ တပည့္မ်ားသည္ ေနာင္ေတာ္ စည္သူမင္းသား ကူျဖဴဘုရားသို႔ ေရာက္လွ်င္ ဝိုင္း၍ သတ္ရာ စည္သူလည္း နတ္ျဖစ္ေလ၏။ ဂူျဖဴ ဘုရား အနီး စည္သူ၏ နတ္ကြန္းမွာ ျမစ္ေရ တိုက္စားသျဖင့္ ယခုမရွိေတာ့ေပ။ ေနာင္တြင္ စည္သူမင္းသား၏ နတ္နန္းမွာ ၃ မိုင္မွ်ေဝးေသာ ေနရင္းရြာတြင္ ရွိျပီး တေပါင္းလဆန္း ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ညီေတာ့္ နန္းသို႔ တက္၏။ ကိုၾကီးေက်ာ္နန္း အေရွ႕ဘက္တြင္ ယာယီနန္းထိုးကာ နန္းေပၚသို႔ ေနာက္ျပန္တက္ျပီး ဓားေသြးကာ ျပန္ဆင္းေလရွိသည္။
             ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးသည္ အေဖတူ အေမတူ တစ္အူတည္းဆင္ ညီအကိုရင္း ျဖစ္လွ်က္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ၾက၍ နတ္စိမ္းမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။
                ဗုဒၶ ေဟာေသာ ၃၁ ဘုံတြင္ ျဗဟၼျပည္ ၂၀ ႏွင့္ နတ္ျပည္ ၆ ထပ္သည္ နတ္စိမ္းတို႔ ေနရာ ဌာနမဟုတ္။ ငရဲျပည္မွာလည္း သီးျခား ျဖစ္တည္၏။ လူ l တိရိစာၦန္ (ျမင္ရေသာ သတၱဝါ) ျဗိတၱာ l အသူရကာယ္ (မျမင္ႏိုင္ေသာ သတၱဝါ) တို႔မွာ ေရာေႏွာ တည္ရွိ၏။ အတူ ေနထိုင္ေသာ ဘုံဌာနျဖစ္၍ ကိုးကြယ္သည္ ျဖစ္ေစ ကူညီသည္ျဖစ္ေစ ေမတၱာကို အေျခခံ ဆက္ႏြယ္သျဖင့္ ေကာင္းေသာ အမႈျဖစ္ေပသည္။               
                ေထရ္ဝါဒ ဗုဒၶ ဘာသာတြင္မႈ သရဏဂုံ သုံးပါးသာ ယုံၾကည္အားထား ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္၍ နတ္စိမ္းတို႔အား ကိုးကြယ္ ယုံၾကည္ျခင္းထက္ ေမတၱာပို႔ အမွ်ေဝျခင္း l ဗလိနတ္စာ ေကြ်းျခင္း က ပိုမိုသင့္ျမတ္ေပသည္။
                လူတိုင္းတြင္ မတူညီေသာ အသိဥာဏ္ l ပညာ l အယူအဆ l ယုံၾကည္မႈ ႏွင့္ ကိုးကြယ္မႈမ်ား ရွိၾက၏။  တပါးသူအား မထိခိုက္သ၍ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ ယုံၾကည္ႏိုင္၏။
               တိုင္းျပည္ စည္ကားေၾကာင္း ခုႏွစ္ပါးတြင္ "နတ္ဌာန္ အရပ္ကိုလည္း ပို႔သျမဲ ပို႔သရာ၏" ဟုတစ္ပါး ပါဝင္ေပသည္။ ျမန္မာတို႔သည္ "ေရွးထုံးလည္း မပယ္ႏွင့္ ေစ်းသုံးလည္း မလြယ္ႏွင့္ ဟု ေရွလူႀကီးတို႔ ဆိုရိုးစကား ရွိေလရာ မိမိစိတ္ဆႏၵသာ အဓိက ျဖစ္ပါေၾကာင္းးးးးးးးး
                                           မွီျငမ္း
                                 ေဒါက္တာ သက္လြင္
                                            ေရး
                                ကူနီနန္း ႏွင့္ ပခန္းေျမ




Credit - ​ေရစႀကိဳ သတင္​းမီဒီယာ

No comments:

Post a Comment