Saturday, March 5, 2016

အရက္ၾကက္နဲ႔ ေႏြမိန္တေပါင္းရဲ႕

အရက္ၾကက္နဲ႔ ေႏြမိန္တေပါင္းရဲ႕

ေရးသားသူ- ေမာင္သာခ်ဳိ

ျမန္မာျပည္၌ နတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ပူေဇာ္ပသမႈကို အေျခခံကာ ေရးဖဲြ႕ထားသည့္ ၀တၳဳရွည္ႏွစ္ပုဒ္ ထင္ရွားပါသည္။

တစ္ပုဒ္က “ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ”၀တၳဳ။ ေရးသူက ႏုႏုရည္(အင္း၀)။ ေနာက္တစ္ပုဒ္က “၀တ္လဲေတာ္ေရႊပုဆိုး တန္းထိုးလို႔ ႀကဳိမယ္”၀တၳဳ။ ခင္ခင္ထူး၏လက္ရာ။ မႏုႏုရည္(အင္း၀)က မႏၲေလးႏွင့္ မတၱရာၾကားက ေတာင္ျပဳန္းေဒသ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး၊ ေရႊဖ်ဥ္းေလး မင္းညီေနာင္ႏွစ္ပါး ပူေဇာ္ပသပဲြကို အေျခခံၿပီးေရးကာ၊ မခင္ခင္ထူးကမူ ခ်င္းတြင္းႏွင့္ ဧရာ၀တီၾကားက ထန္းေတာကူနီ ကိုႀကီးေက်ာ္ ပူေဇာ္ပသပဲြကို
အေျခခံကာ ေရးသားထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးဆရာမ ႏွစ္ေယာက္လံုးက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္မ်ား၊ ႏွမမ်ားသဖြယ္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ပါသည္။ သူတို႔၀တၳဳမ်ားကို တည္ေဆာက္ဖန္တီးၾကရာ ေတာင္ျပဳန္းေဒသ၊ ပခန္းေဒသတို႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္စပ္ပါသည္။ မႏၲေလးႏွင့္ မတၱရာအၾကား ကၽြန္ေတာ္ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္လုပ္ခဲ့တာ ဘယ္ႏွေခါက္ရွိမွန္း မသိေတာ့။ ပခန္းေဒသကတဲ့ေရာ။ သြားရျပန္ၿပီ ေရစႀကဳိ။ သြားရျပန္ၿပီ ေျမာင္။ သြားရျပန္ၿပီ ပခုကၠဴ။ သြားရျပန္ၿပီ ၿမိဳင္။ သြားရျပန္ၿပီ ပံုေတာင္ပံုညာ။ ေအာ္... ပခန္း ပခန္း။ ၿမဳိ႕ေဟာင္းရဲ႕ အနံ႔အသက္ အထိအေတြ႕ အႂကြင္းအက်န္မ်ားနဲ႔ ပခန္း။

(ႏွစ္)

ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းရွိ ၿမဳိ႕ေတာ္ပခုကၠဴသို႔သြားလွ်င္ ယခင္က ေညာင္ဦးဘက္ကမ္းရွိ လက္ပံေျခေပၚရြာကေလးကေန ဇက္ျဖင့္ လူေရာ ကားပါ ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ယခုမူ ဧရာ၀တီတံတား(ပခုကၠဴ)၏ ေက်းဇူးတရားျဖင့္ ေစြ႕ခနဲ ေရြ႕လိုက္႐ံုမွ်ျဖင့္ ပခုကၠဴၿမဳိ႕သို႔ ေရာက္သြားႏိုင္ပါၿပီ။

ပခုကၠဴၿမဳိ႕၏ အထက္နားဆီမွာက ခ်င္းတြင္းႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္တို႔ ဆံုရာရွိပါသည္။ ပခုကၠဴကေန ဧရာ၀တီျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္းပါးအတိုင္း အထက္သို႔ဆန္ၿပီးေနာက္ ၿမဳိင္ႏွင့္ ေပါက္တို႔ရွိရာ လက္၀ဲဘက္သို႔မတိမ္းဘဲ ခ်င္းတြင္း၏ အေနာက္ဘက္ကမ္းပါးတစ္ေလွ်ာက္ ေရွ႕သို႔ဆက္၍ဆက္၍ တိုးခဲ့ေသာ္ ေရစႀကဳိသို႔ ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။

ပခန္းကား ပခုကၠဴႏွင့္ ေရစႀကဳိၾကားတြင္ရွိေသာ ကိုႀကီးေက်ာ္ က်င္လည္က်က္စားခဲ့ရာေဒသ။ ပခန္းငယ္တဲ့၊ ပခန္းႀကီးတဲ့။ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းေဒသ။ တစ္ေခါက္တြင္ကား ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲ၌ ေရေဖာင္ေဖာင္ႀကီးကာ ညဳိညစ္ပုပ္သိုးေသာ မ်က္ႏွာထားႀကီးႏွင့္ ခ်င္းတြင္းေဒါမာန္ထ,ကာ သြင္သြင္စီး၍ေနေသာ ရက္ေတြထဲ၌ ကားလမ္းကေန ျမစ္ဘက္သို႔ ဖဲ့ဆင္းကာ ခ်င္းတြင္းကို စက္ေလွျဖင့္ ျဖတ္ကူးၿပီး ကိုႀကီးေက်ာ္ နတ္နန္းရွိရာ ထန္းေတာကူနီသို႔ ေရာက္သြားခဲ့ပါေလသည္။

(သံုး)

ထန္းေတာကူနီက ပခန္းကေန ခ်င္းတြင္းကို ခပ္ေစာင္းေစာင္း စုန္၍ကူးလိုက္လွ်င္ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ေသာ ဟိုးအေနာက္ဘက္ကမ္းက ရြာႀကီးတစ္ရြာျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသည္ ခ်င္းတြင္းႏွင့္ ဧရာ၀တီၾကားက ေျမႏုကၽြန္းေဒသလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေဒသမွာ ကၽြန္းဆယ့္ႏွစ္ရြာက နာမည္ႀကီးပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးဆရာမ ခင္ခင္ထူးကေတာ့ ကၽြန္းဆယ့္ႏွစ္ရြာ မကပါဘူးဟု ဆိုပါသည္။ ေျမေတာ္၊ ပန္းညဳိ၊ ေက်ာက္ဖူး၊ ၿဖံဳဖူး၊ မီးေလာင္ကၽြန္း၊ သာေဂါင္၊ ႏြားေမာ့၊ ေရႊလံွ၊ ဆင္ေျခရာ၊ ျမစ္စုတ္၊ မိဖုရားရြာ၊ မဲကုန္းရြာ၊ ငတေရာ္၊ ေရရွား၊ မိုးျဖဴ၊ မိုးကဲြ၊ ခ်င္းယား စသည္ စသည္။ သည္လိုဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္မွာ ဆယ့္ႏွစ္ရြာ က,ပါ့မလဲ ...ထား။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္ျမစ္ႀကီး ႏွစ္သြယ္ၾကားထဲက ကၽြန္းစုႀကီးေပၚမွာျဖင့္ ထန္းေတာကူနီက နာမည္ေက်ာ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုႀကီးေက်ာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ရာ ရြာတစ္ရြာမဟုတ္လား။

ကိုႀကီးေက်ာ္၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းက ေတာ္ေတာ့ကို ေ၀၀ါးေထြျပားပါသည္။ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းတစ္ခုက ကိုႀကီးေက်ာ္ကို ပုဂံဘုရင္သိန္းခြန္မင္း၏ သားအျဖစ္ ေဖာ္ျပပါသည္။ သိန္းခြန္မင္းဟူသည္မွာ အေနာ္ရထာမတိုင္မီ ၁၅ ဆက္က မင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သမိုင္းဆရာအစစ္ေတြကေတာ့ လက္ခံမည္မထင္မိ။ ထို သိန္းခြန္မင္းက ေတာင္နန္းစံ၏သား ေရႊေလာင္းမင္းသားကို အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ ခန္႔အပ္လို၍ ေျမာက္နန္းစံကေမြးသည့္ သားေတာ္စည္သူႏွင့္ ေက်ာ္စြာတို႔ ေတာင္ညဳိလယ္မအရပ္သို႔ အပို႔ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ယင္းမွတစ္ဆင့္ ပခန္းသို႔ ေရာက္ရာက စိုက္ပ်ဳိးေရးအတြက္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို ေက်ာ္စြာအား တူးေစရာ ၾကက္၊ အရက္၊ မိန္းမကိစၥမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ကာ တာ၀န္ေပါ့ေလ်ာ့သျဖင့္ ေနာင္ေတာ္စည္သူကသတ္၍ ေသခဲ့ရၿပီး မင္းေက်ာ္စြာနတ္ေခၚ ဦးမင္းေက်ာ္ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

ေနာက္ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းတစ္ခုအရမူ ဦးမင္းေက်ာ္သည္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး၏ အမတ္တစ္ဦးဟု ဆုိပါသည္။ သူသည္ ပုပၸါးသူ အရက္သည္ မဘို႔မယ္ႏွင့္ အေၾကာင္းပါကာ ၾကက္ပဲြ၊ အရက္ပဲြမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးေနရာက ေသေသာ္ နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုျပန္ပါသည္။

ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း ေနာက္တစ္ခုကမူ အင္း၀ေခတ္ အင္း၀ဘုရင္မင္းေခါင္၏သားေတာ္ အိမ္ေရွ႕မင္း မင္းရဲေက်ာ္စြာသည္ ဦးမင္းေက်ာ္ျဖစ္ၿပီး မြန္ျမန္မာ အႏွစ္ေလးဆယ္ စစ္ပဲြအတြင္း ဒလ၌က်ဆံုးရာက နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟုလည္း ဆိုျပန္ပါသည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းေက်ာ္စြာ၊ ဦးမင္းေက်ာ္၊ ကိုႀကီးေက်ာ္ စသည္ စသည္ျဖင့္ လူသိမ်ားေသာ သည္နတ္က အရက္၏ အမွတ္တံဆိပ္္၊ ၾကက္၏ပံုရိပ္လႊာ၊ ျမင္းစီးသူရဲ၏ သေကၤတျဖစ္ေနသည္ကေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္ပါေလသည္။

(ေလး)

ကိုႀကီးေက်ာ္ နတ္နန္းထဲကိုေရာက္ေတာ့ မလွမ္းမကမ္း အိမ္တစ္အိမ္ကေန အမ်ဳိးသမီး သံုး၊ ေလးေယာက္ ေရာက္လာပါသည္။ တစ္ေယာက္က နန္းထိန္း၊ ေဒၚစိန္သန္းဟု သူ႔ကိုယ္သူ မိတ္ဆက္ပါသည္။ အသက္ငါးဆယ္၊ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ဟု ခန္႔မွန္းရပါသည္။ ညဳိညဳိဖိုင့္ဖိုင့္။

ကၽြန္ေတာ္က နန္းထိန္းရာထူးကို ဘယ္သူကေပးတာလဲ၊ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ရလာတာလဲဟု ေမးရပါသည္။ အေျဖက ေတာ္ေတာ့ကို ႐ိုးစင္းပါသည္။ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္ နန္းထိန္းလုပ္လာၾကရာက ေရွးလူေတြတစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ဆံုးေတာ့ ထိုရာထူး သူ႔လက္ထဲသို႔ ေရာက္လာတာပါပဲဟု ဆိုပါသည္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း၀င္းတမွ်က်ယ္ေသာ တံတိုင္းႀကီး၏အလယ္၌ ကိုႀကီးေက်ာ္နတ္နန္းက ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားပါသည္။ သြပ္မိုးထားသည့္ တိုက္နန္းႀကီး။ လင္းလင္းက်င္းက်င္းႏွင့္။ နတ္နန္းေဆာင္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ေတာ္ေတာ္ျမင့္သည့္ ေအာက္ခံအဂၤေတခံုေပၚ၌ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးမ်ားျဖင့္ ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္ရာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေရကို လြတ္ေအာင္ စီမံထားပံုရပါသည္။ နတ္နန္းေဆာင္ပတ္လည္တစ္ခုလံုးကို ခါးေလာက္အထိသာ အုတ္စီ၍ အဂၤေတကိုင္ကာ ကာရံထားၿပီး က်န္အပိုင္းကို လႊတ္ထားေသာေၾကာင့္ နတ္နန္းကလင္းပါသည္။ နန္းဦးပလႅင္ေပၚမွာက ကိုႀကီးေက်ာ္ႏွင့္တကြ အျခားနတ္႐ုပ္ သံုးေလး႐ုပ္။ ပလႅင္ေအာက္ေျခ မလွမ္းမကမ္းဆီမွာက နတ္ဆိုင္း၏ေနရာ။ က်န္လြတ္ေနေသာ ေနရာေတြကေတာ့ နတ္ပဲြကာလအတြင္း ကၾက ခုန္ၾက နတ္ထိန္းၾက နတ္ေခ်ာ့ၾကရသည့္ ေနရာေတြ။ နတ္နန္းႀကီးေပၚကေန ေလွကားသံုး၊ ေလး၊ ငါးထစ္ ဆင္းလိုက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္းတမွ် က်ယ္၀န္းသည့္ ေျမျပင္။ သည္ေျမျပင္ကို ကန္႔သတ္တားဆီးထားသည့္ တံတုိင္းအျပင္ဘက္မွာက ထန္းေတာကူနီရြာက အိမ္ကေလးေတြ။ နတ္နန္းက ႀကီးမားထည္၀ါလြန္းေတာ့ အိမ္ေတြက ေသးသိမ္သေယာင္ ထင္ရပါသည္။ ခ်င္းတြင္းက မလွမ္းမကမ္းမွာ စီးဆင္းလ်က္။

“နတ္ပဲြရက္ကေတာ့ .. အရက္ေရာင္းၾက၊ ၾကက္သားေၾကာ္ေရာင္းၾက.. တစ္ရြာလံုးလိုလိုပါပဲဗ်ာရယ္”

ေဒသခံ၏စကားကိုၾကားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က တေပါင္းလအညာမွာ အလြန္ပူေသာ ရက္ေတြထဲ အစြမ္းကုန္ ေသာက္စားျမဴးထူး ကခုန္ၾကသည့္ ပဲြျဖစ္ရာ ရန္ပဲြေတြ ဘာေတြ မျဖစ္ၾကဘူးလားဟု ေမးမိပါသည္။

“အို... ျဖစ္ပါ့... ဟိုေနရာက စီခနဲ၊ သည္ေနရာက စီခနဲပဲ”

ကိုႀကီးေက်ာ္ပဲြက တကယ့္ကို အပူဆံုးရက္ေတြထဲတြင္ ဆင္ႏႊဲသည့္ပဲြျဖစ္ပါသည္။ တေပါင္းလဆန္း သံုးရက္ဆိုလွ်င္ ခ်ဳိးေရေတာ္သံုးပဲြ စပါၿပီ။ ကိုႀကီးေက်ာ္ အ႐ုပ္ႏွင့္တကြ ရွင္ဘုိ႔မယ္႐ုပ္၊ မဏိစည္သူ႐ုပ္၊ ေ၀ဠဳ၀တီ႐ုပ္တို႔ကိုပါ အသင့္ရွိႏွင့္ၿပီးသား ေ၀ါေပၚတင္ကာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲသုိ႔ဆင္းၿပီး ခ်ဳိးေရေတာ္ပဲြ က်င္းပၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ တေပါင္းလဆန္း ေလးရက္က်ေတာ့ နတ္ပံုေတာ္ေရႊခ်တဲ့။ နတ္႐ုပ္မ်ားကို ေရႊခ်သည့္ေန႔။ ငါးရက္ေန႔ကမူ နတ္ဒိုးဆဲြ၊ နတ္ေခ်ာ့၊ ၾကက္ေလာင္း။ ကိုႀကီးေက်ာ္ ၾကက္တိုက္သည့္ နတ္နန္းက ပင္မနန္းမႀကီးႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း၌ ရွိပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေျခာက္ရက္၊ ခုနစ္ရက္၊ ရွစ္ရက္၊ ကိုးရက္၊ ဆယ္ရက္မ်ားတြင္ကား နယ္ေပါင္းစံုက ေရာက္လာသမွ် နတ္ကေတာ္တို႔ ဧည့္ခံနန္းႀကီးေပၚ၌ နတ္ေခ်ာ့ၾက၊ နတ္ကၾက၊ ၾကက္ေလာင္းၾက၊ ၾကက္တိုက္ၾက။

တေပါင္းလဆန္း ဆယ္ရက္ ပန္းဆက္ပသပဲြႏွင့္ ၾကက္တိုက္ပဲြ။ တေပါင္းလဆန္း ဆယ့္တစ္ရက္ ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ႏွင့္ မယ္ေတာ္မယ္၀ဏၰတို႔ကို ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ပဲြ။ တေပါင္းလဆန္း ဆယ့္ႏွစ္ရက္ ကိုႀကီးေက်ာ္၏ေနာင္ေတာ္က ညီေတာ့္ထံသို႔ ႂကြလာသည့္ပဲြ။ တေပါင္းလဆန္း ဆယ့္သံုးရက္ ကိုႀကီးေက်ာ္၏မယ္ေတာ္ ကၽြဲလွည္းစီးကာ သားထံသို႔ ေရာက္လာသည့္ပဲြ။ တေပါင္းလဆန္း ဆယ့္ေလးရက္ ကိုႀကီးေက်ာ္၏မယ္ေတာ္ သားေတာ္၏နန္းသို႔ ေက်ာခိုင္း၍ တက္သည့္ပဲြ။

“မယ္ေတာ္က.. အရက္သမား ၾကက္သမားသားကို မ်က္ႏွာခ်င္းမဆိုင္ခ်င္ဘူးေလ... အႏို႔ေသာ္လည္း သားဆိုေတာ့ လာရျပန္တာပ”

တေပါင္းလျပည့္ေန႔ မနက္၌မူ သံဃာတို႔ကို ဆြမ္းႀကီးေလာင္းပဲြ က်င္းပေပးကာ ေရစက္ခ် အမွ်အတန္းေ၀ၿပီးေနာက္ ဦးမင္းေက်ာ္ပဲြကို အဆံုးသတ္ၾကၿမဲ။ အရက္ေတြ ၾကက္ေတြႏွင့္တကြ ေစ်းသည္ေပါင္းစံုတို႔ ေျခခ်င္းလိမ္ေနသည့္ ထန္းေတာကူနီရြာကေလးသည္လည္း ေျခကုန္လက္ပန္းက်၍ သြားရၿမဲ။

“ကိုႀကီးေက်ာ္ပဲြက .. နတ္ေခ်ာ့ဖို႔ နတ္ကဖို႔ ေစ်းမႀကီးလွပါဘူး။ သံုးေသာင္းခဲြ၊ ေလးေသာင္းပါ”

နတ္ကေတာ္တစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ေတာင္ျပဳန္းပဲြဆိုလွ်င္ ေငြသံုးသိန္းေလာက္ မလွဴဘဲႏွင့္ နတ္၀င္ကလို႔မရ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္၊ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းမွာ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ အလုအယက္၀င္ကၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တေပါင္းေနက ပူပူျခစ္ျခစ္၊ အရက္မ်ဳိးစံုက ျပင္းျပင္းရွရွ၊ ၾကက္သားေၾကာ္က ႂကြပ္ႂကြပ္ရြရြ၊ နတ္ဒိုးသံက ဆူဆူေလာင္ေလာင္၊ ေလပူႀကီးမွာ ဖုန္မႈန္႔ေတြက တေထာင္းေထာင္း၊ လူေတြ ၀တ္စားလာၾကတာက စူးစူးရဲရဲ လက္လက္ေျပာင္ေျပာင္။

“ကိုႀကီးေက်ာ္...
ကိုႀကီးေက်ာ္ ...
တို႔ကိုႀကီးေက်ာ္..
မူးလည္းမူးတယ္
ျမဴးလည္းျမဴးတယ္
တို႔ကိုႀကီးေက်ာ္...
အရက္သမားမွန္ရင္ေနာ္
ကိုႀကီးေက်ာ္ကို ခ်စ္ၾကပါတယ္
ၾကက္သမားမွန္ရင္ေနာ္
ကိုႀကီးေက်ာ္ကို ႀကဳိက္ၾကပါတယ္”

ကိုႀကီးေက်ာ္သီခ်င္းက တေပါင္းရက္မ်ားတိုင္လွ်င္ ထန္းေတာကူနီ၀န္းက်င္၌ ၾကားရတတ္ၿမဲျဖစ္ပါသည္။ အို...တေပါင္းရက္မ်ားမွ မဟုတ္ပါ။ ထန္းေတာကူနီ၀န္းက်င္မွာမွ မဟုတ္ပါ။ သီတင္းကၽြတ္ေတြမွာေရာ၊ တန္ေဆာင္မုန္းေတြမွာေရာ၊ သႀကၤန္ရက္ေတြမွာေရာ လမ္းေတြေပၚမွာ လမ္းေတြေပၚမွာ လူေတြ လူေတြ ခပ္ေစြေစြ ခပ္ေထြေထြနဲ႔။ ကိုႀကီးေက်ာ္သီခ်င္းနဲ႔ ေပ်ာ္ေနလိုက္ၾကတာ။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္း ပခန္းနယ္ထဲက ထန္းေတာကူနီရြာကေလးကို သတိရလိုက္မိပါေသးရဲ႕။ ။
Today Myanmar
Post by ေဝယံေဇာ္။





Credit- ေရစႀကိဳသတင္းမီဒီယာ


Saturday, January 23, 2016

ျမန္မာ့႐ိုးရာစားစရာ ထန္းလ်က္ႏွင့္ က်န္းမာေရး အာနိသင္မ်ား

ျမန္မာ့႐ိုးရာစားစရာ ထန္းလ်က္ႏွင့္ က်န္းမာေရး အာနိသင္မ်ား

(၁) ေန႔စဥ္ စားသံုးျခင္းျဖင့္ ေသြး သားကို သန္႔စင္ေစသည္။

(၂) အစာေၾကေစၿပီး အခ်ိဳစားလိုစိတ္ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္လာတတ္ေသာအခါ မ်ိဳးတြင္ ထန္းလ်က္ကို သတိရလိုက္ ပါ။

(၃) ထန္းလ်က္ကို ဂ်င္းႏွင့္ေရာ၍ စားသံုးျခင္းျဖင့္ အဆစ္အျမစ္နာက်င္ ျခင္းကို သက္သာေစၿပီး အဆစ္မ်ား ခိုင္မာလာေစသည္။

(၄) စားသံုးျခင္းျဖင့္ အသားအေရႏွင့္ ဆံပင္က်န္းမာေစၿပီး မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ဝက္ၿခံ၊ အမည္းကြက္မ်ားထြက္ျခင္း ကို ဟန္႔တားေပးႏိုင္သည္။

(၅) ေန႔စဥ္ ထန္းလ်က္ရည္ စားပြဲဇြန္း(၁)ဇြန္း ေသာက္ျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး မ်ား လစဥ္ဓမၼတာမလာမီ ဝမ္းဗိုက္ နာက်င္ကိုက္ခဲျခင္းကို သက္သာေစ သည္။

(၆) ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ဝန္လြယ္ခ်ိန္၌ ျဖစ္တတ္ေသာ ေသြးအားနည္းေရာဂါကို ကာကြယ္ နိုင္သည္။

စားသံုးနည္းမ်ား
(၁) အဆုတ္ပြ၊ ပန္းနာေရာဂါအတြက္ ႏွမ္းနက္ျဖင့္ စားသံုးပါ။
(၂) အားနည္းျခင္းအတြက္ ထန္းလ်က္ စားပြဲဇြန္း (၁)ဇြန္းတစ္ေန႔ (၂)ႀကိမ္ စားပါ။
(၃) ျြကက္သားမ်ားသန္စြမ္းေစရန္ ႏို႔ႏွင့္ ေရာေသာက္ပါ။
(၄) ေမာပန္းျခင္းအတြက္ တစ္ေန႔ လွ်င္ ထန္းလ်က္စားပြဲဇြန္း(၁) ဇြန္း ေသာက္ပါ။
(၅) လစဥ္ ဓမၼတာလာစဥ္ႏွင့္ မလာမီ ျဖစ္တတ္ေသာ နာက်င္မႈမ်ားအတြက္ တစ္ေန႔လွ်င္စားပြဲဇြန္း(၁)ဇြန္း ေသာက္ပါ။

ႏွင္း
credit to>>Health Updates Journal Vol.2, No.30


Tuesday, December 29, 2015

ျမန္မာ့သနပ္ခါးကို တန္ဖိုးျမင့္ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္သုိ႔ ထုိုးေဖာက္ႏုိင္ရန္ စက္မႈနည္းပညာမ်ားႏွင့္ ကူညီေထာက္ခံမႈမ်ား လုိအပ္



မန္မာ့သနပ္ခါးကို တန္ဖိုးျမင့္ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္သုိ႔ ထုိုးေဖာက္ႏုိင္ရန္ စက္မႈနည္းပညာမ်ားႏွင့္ ကူညီေထာက္ခံမႈမ်ား လုိအပ္

ေရစႀကိဳ ၊ ၁၀-၁၂-၂၀၁၅

ျမန္မာ့သနပ္ခါးကုိ ျပည္ပေစ်းကြက္ထိ ထုိးေဖာက္ႏုိင္ေရး အတြက္ သနပ္ခါးမ်ားကုိ စက္မႈနည္းပညာ စနစ္သစ္မ်ားျဖင့္ စမ္းသပ္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာန အသီးသီးမ်ား၏ ကူညီ ေထာက္ခံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရရွိ ႏုိင္ပါက တန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္ အထိ ထုိးေဖာက္ ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းတြင္ ရွင္မေတာင္ သနပ္ခါး ၊ ေရႊဘုိသန္ပခါး ၊ အရာေတာ္ သနပ္ခါး ဟု လူသိမ်ားၾက ေသာ္လည္း သနပ္ခါး ထုတ္ကုန္ၾကမ္း မ်ားကုိ အေသးစိတ္ ကုန္ေခ်ာအျဖစ္ မည္သုိ႔မည္ပံု ျပဳလုပ္ဖန္တီး ႏုိင္သည္ကုိ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလ့လာသူမ်ား ပင္မက သနပ္ခါးစုိက္ ေတာင္သူ မ်ားပင္ သိရွိႏုိင္သူ နည္းပါးသည္။

ထုိသုိ႔ အေသးစိတ္ သိရွိသူ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ သနပ္ခါးကုိ အပင္ျပတ္ ေရာင္းျခင္း၊ အဖ်ားျဖတ္ ေရာင္းျခင္း၊ အရင္းျဖတ္ ေရာင္းျခင္းမ်ားျဖင့္ သနပ္ခါး ခ်စ္ျမတ္ႏုိး သူမ်ားႏွင့္ တစ္ဆင့္ေရာင္းခ် သူမ်ား၏ လက္တြင္ တန္ဖုိးနည္း ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ အတြင္းသာ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္လ်က္ရွိသည္။

အဆုိပါ အဆင့္နိမ့္ သနပ္ခါးထုတ္ကုန္ ျမင့္တက္ ေစရန္အတြက္ ျပည္တြင္းထုတ္ အေမႊးတုိင္၊ သနပ္ခါးခဲ စေသာ အေမႊးနံ႔သာ အသံုးေဆာင္ မ်ားတြင္ ျဖည့္စြက္ ေရာစပ္ၿပီးအသံုးျပဳ ၾကေသာ ျပည္ပထုတ္ ဓာတုအဆီအႏွစ္ မ်ားအစား ျမန္မာ့သနပ္ခါးကုိ ဓာတ္ခြဲခန္း မ်ား၌ စစ္ေဆးၿပီးတန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္ အျဖစ္ သနပ္ခါး အရည္အေသြးျမင့္ အဆီအႏွစ္ တီထြင္ ထုတ္လုပ္ပါက ျပည္ပထိ ေစ်းကြက္ တင္ႏုိင္ရန္ အလားအလာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့သနပ္ခါးကုိ တန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္သုိ႔ တင္ပုိ႔ႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္ရာတြင္ သက္ဆုိင္ရာ ဌာနအသီးသီး ကလည္း နည္းမ်ဳိးစံုျဖင့္ ႀကံဆကာ ကူညီ ေထာက္ပံ့မႈေပးျခင္း ၊ သနပ္ခါးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ညႊန္ၾကားေပးျခင္း မ်ား ရွိလာပါက ျမန္မာ့သနပ္ခါး သည္ ျပည္ပေစ်းကြက္ ဝင္သည့္ တန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္တစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္း ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ သနပ္ခါးစိုက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သူမ်ား ထံက သိရသည္။

သနပ္ခါး အရည္အေသြးျမင့္ ထုတ္လုပ္ရာတြင္ သနပ္ခါးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပည့္တြင္းျပည္ပ သုေတသန ျပဳလုပ္သူမ်ား မရွိျခင္း ၊ သနပ္ခါး အဆီအႏွစ္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ရန္ စက္မႈနည္း ပညာမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးသူမ်ား မရွိျခင္းတုိ႔ ေၾကာင့္ သနပ္ခါးကုိ တန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္သုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္ ခက္ခဲေနေၾကာင္း၊ သနပ္ခါးကုိ တန္ဖုိးျမင့္ ထုတ္ကုန္အျဖစ္ ျပည္ပေစ်းကြက္သုိ႔ တင္သြင္းရန္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ သနပ္ခါး စုိက္ပ်ဳိးထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္း အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ေဇေအာင္

ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၂၅)



(Credit; ေရစႀကိဳ online သတင္းမီဒီယာ)


Thursday, July 9, 2015

ႏိုင္​ငံ​ေက်ာ္​ ​ေရစႀကိဳထန္​းသီးမုန္​႔

ပခုကၠဴနယ္ဘက္မွ အသိအကြၽမ္းမိတ္ေဆြတစ္ဦး မႏၲေလးလာမည္ဆိုလွ်င္ ၎တို႔ေဒသထြက္ ႐ိုးရာအစားအစာေလးတစ္မ်ဳိးကို မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားမ်ားအတြက္ အညာလက္ေဆာင္အျဖစ္ ယူလာေလ့ရွိပါသည္။ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြကလည္း အေၾကာင္းကိစၥႀကီးငယ္ရွိ၍ ယင္းနယ္ဘက္မ်ားေရာက္ခဲ့လွ်င္ အိမ္အျပန္လက္ေဆာင္အျဖစ္ ထုိေဒသထြက္ အစားအစာေလးကို တခုတ္တရ ဝယ္တတ္ေလ့ရွိပါသည္။ ထုိအစားအစာေလးကေတာ့ ပခုကၠဴခ႐ိုင္ ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္မွ ထြက္ရွိသည့္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ကို မန္းသူမန္းသားေတြတင္ ႀကိဳက္သည္မဟုတ္။ မံုရြာကလည္း ႀကိဳက္သည္။ ပခုကၠဴကလည္း ႀကိဳက္သည္။ ရန္ကုန္ကလည္း ႀကိဳက္သည္။ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ စားဖူးသူတိုင္း ႀကိဳက္ၾကသည္ဟုေျပာလွ်င္ လြန္မည္မထင္။ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ကို ကိတ္မုန္႔ႏွင့္ပင္ေတာင္ မလဲႏိုင္ဘူးဟု စားဖူးသူအခ်ဳိ႕က ဆုိျပန္သည္။စားဖူးသူတိုင္းစြဲလမ္းခဲ့ၾကသည့္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ ေပၚေပါက္လာတာ ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ဟုေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူမ်ားက ဆိုပါသည္။ အနည္းဆံုး ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ထက္ မနည္းေတာ့ဟု ဆိုၾကသည္။ထုိမွ်နာမည္ႀကီးၿပီး သက္တမ္းၾကာရွည္လွၿပီျဖစ္သည့္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔မွာ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ကိတ္မုန္႔မ်ားလုိ စက္ေတြတဝုန္းဝုန္းေမာင္းၿပီး လုပ္ရသည့္မုန္႔မ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ အညာေဒသ႐ိုးရာ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ငန္းေလးတစ္ခုသာျဖစ္ပါသည္။ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ကို ကိုယ္တိုင္လုပ္ၿပီး ကိုယ္တုိင္ေရာင္းသူလည္းရွိသည္။ သူမ်ားလုပ္ၿပီးသားကို ေဖာက္သည္ျပန္ယူ ေရာင္းသူေတြလည္းရွိသည္။ ယခုေတာ့ သူမ်ားလုပ္ၿပီးသားမုန္႔ကို တစ္ဆင့္ျပန္ယူေရာင္းသည္က အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔လုပ္ရန္ ပထမဦးဆံုးအဆင့္အေနျဖင့္ ညေနပိုင္းတြင္ မေနာသုခ (သို႔မဟုတ္) ေပၚဆန္းဆန္လတ္ ဆန္အမ်ဳိးအစားႏွင့္ ဆန္ၾကမ္းကို ငါးျပည္ခန္႔စီေရာကာ တစ္နာရီခန္႔ၾကာေအာင္ ေရစိမ္ရပါသည္။ ေရစိမ္လို႔ ဆန္ေတြပြလာၿပီဆုိလွ်င္ႀကိတ္စက္ျဖင့္ ႀကိတ္ရပါသည္။ ရလာသည့္ မုန္႔ဆန္အရည္မပ်စ္မက်ဲကို ထန္းလ်က္အခ်ိန္တစ္ဆယ္(ဆယ္ပိႆာ)ျဖင့္ အင္တံုထဲတြင္ စပ္ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ထန္းသီးလံုးမွည့္မွည့္ကို အခြံခြာၿပီး ထန္းသီးဆန္မ်ားအား လက္ျဖင့္ဖိကာ အရည္ထုတ္ရပါသည္။ အားလုံးၿပီးၿပီဆို ေရာင္းမအႀကီးျဖင့္ ေမႊရပါသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ အသားက်ေအာင္ ေမႊလိုက္ၿပီဆုိရင္ျဖင့္ အျမႇဳပ္မ်ား ထလာတတ္ပါသည္။ အဲဒီအဆင့္ေရာက္ၿပီဆုိပါက အုန္းမႈတ္ခြက္မ်ားကုိ မုန္႔ရည္အတြင္း ႏွစ္ေပးထားရသည္။ မုန္႔သားေကာင္းေအာင္အတြက္ဟု ဆုိပါသည္။ အုန္းမႈတ္ခြက္မ်ားစိမ္ထားသည့္ မုန္႔ရည္ကို ဆန္ေကာျဖင့္အုပ္ကာ ေျခာက္နာရီခန္႔ထားရပါသည္။ညဥ့္သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္သည္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေကာင္းခ်ိန္ျဖစ္ေပသိ ထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ အိပ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္အိပ္ေန၍မရပါ။ ညေနမွာ ေဖာက္ထားခဲ့သည့္ မုန္႔ရည္ေတြက ည ၁၂ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ဆိုလွ်င္ မုန္႔လုပ္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေလၿပီ။ မီးဖုိသူကဖို၊ မုိးၿပဲဒယ္ထဲ ေရျဖည့္သူကျဖည့္ျဖင့္ ထန္းသီးမုန္႔လုပ္ငန္း စတင္ရပါၿပီ။ မီးေကာင္းေကာင္းျဖင့္ တည္ထားသည့္ မုိးၿပဲဒယ္အုိးထဲကေရေတြ တပြက္ပြက္ဆူလာၿပီး အေငြ႕ေတြတက္လာၿပီဆိုလွ်င္ ဆန္ေကာတစ္ခ်ပ္တင္ရပါသည္။ ထုိဆန္ေကာေပၚ ပိတ္စအျဖဴတစ္ထည္ ထပ္ခင္းရပါသည္။ ထုိပိတ္စအျဖဴေပၚကို ၆ နာရီေက်ာ္ စိမ္ထားသည့္ မုန္႔ဆန္အရည္ပ်စ္ပ်စ္ေတြ ေလာင္းတင္ရပါသည္။ ၾကက္ဥထည့္မည္ဆိုပါက မုန္႔တစ္ဗန္းလွ်င္ ႏွစ္လံုးခန္႔ေဖာက္ထည့္ရပါ၏။ ၿပီးေနာက္ အုပ္ေဆာင္းအုပ္ရၿပီး အုပ္ေဆာင္းေအာက္ေျခ ပတ္ပတ္လည္တြင္ အေငြ႕လံုေစရန္ အဝတ္စုတ္ကုိ ေရဆြတ္ကာပတ္ရပါသည္။ ႏွစ္ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ေလာက္ၾကာ၍ အုပ္ေဆာင္းဖြင့္ၾကည့္လိုက္မည္ဆိုလွ်င္ အေငြ႕တေထာင္းေထာင္းျဖင့္ ထန္းသီးမုန္႔ေလးမ်ား ရရွိလာပါၿပီ။ တစ္ခါလုပ္လွ်င္ တစ္ဗန္းသာရေသာေၾကာင့္ အုိးၿပိဳင္လုပ္ေပသိ မုန္႔ေဖာက္သည္ယူမည့္ ေစ်းသည္မ်ားသည္မုိ႔ အားလံုးအတြက္ ေလာက္ငေအာင္လုပ္ၿပီးၿပီဆုိ မိုးစင္စင္လင္းေလၿပီ။နံနက္လင္းလွ်င္ ႏွီးဆန္ေကာႏွင့္ ႏွီးေတာင္းကိုင္ကာ ထန္းသီးမုန္႔သည္မ်ား မုန္႔ယူရန္လာၾကပါၿပီ။ သူတို႔ႏွီးေတာင္းထဲမွာထန္းသီးမုန္႔အခ်ပ္လိုက္ေတြ အထပ္ထပ္စီၿပီး ကိုယ္ေရာင္းေနက် ေရစႀကိဳေစ်းႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲ အရိပ္အာဝါသေကာင္းေသာ သစ္ပင္မ်ားေအာက္ ေနရာယူသြားၾကသည္။ ေစ်းဝယ္မလာမီ ႏွီးေတာင္းထဲမွ ထန္းသီးမုန္႔ကို ႏွီးဆန္ေကာေပၚတင္ၿပီး အညာထြက္ဆံုဆီစစ္စစ္ပုတ္ကာ ညကေၾကာ္ထားသည့္ အုန္းဆန္ေၾကာ္နီနီရဲရဲျဖဴးထားလိုက္သည္။ ေစ်းဝယ္လာၿပီဆုိလွ်င္ မဝယ္မီ ထန္းသီးမုန္႔တစ္ေျမႇာင္းအား ဓားပါးပါးေလးျဖင့္လွီးကာ အုန္းသီးေၾကာ္ထပ္တို႔ၿပီး ေကြၽးတတ္သည္။ ေစ်းဝယ္သူကႀကိဳက္ၿပီဆိုမွ အလိုရွိသေလာက္ ႏွီးခ်ိန္ခြင္ျဖင့္ ျခင္တြယ္ေပးသည္။ ျခင္တြယ္ၿပီး ထန္းသီးမုန္႔မ်ားကို အုန္းသီးေၾကာ္ထပ္ျဖဴးၿပီး ဖ႐ံုယိုေခ်ာင္းေလးေတြ အုပ္ေပးသည္။ ဒူးရင္းသီးယုိ သုတ္ေပးသည္။ ၿပီးေနာက္ ပဲဆီသန္႔သန္႔ျဖင့္ ခ်က္ထားသည့္ အုန္းႏို႔ခ်က္ ထပ္သုတ္ျပန္သည္။ သၾကားျဖဴးသည္။ ၿပီးေနာက္ ငွက္ေပ်ာဖက္ႏုႏုေပၚတင္၊ သတင္းစာစကၠဴ ထပ္ပတ္ကာ အိတ္သန္႔သန္႔ျဖင့္ ထည့္ေပးတတ္ပါသည္။အခ်ဳိ႕ေစ်းဝယ္သူေတြက ကေလးေတြ တစ္အုပ္လိုက္ႀကီးလည္း လိုက္​ပါလာတတ္သည္မို႔ လူေစ့တက္ေစ့ အျမည္းေကြၽးရပါေသးသည္။ထန္းသီးမုန္႔တစ္ေျမႇာင္းဆို ႏွစ္က်ပ္ခြဲသားေလာက္ေတာ့ရွိတာမို႔ ေလးငါးေျမႇာင္းေကြၽးလိုက္ရၿပီဆို ေတာ္ေတာ္ေလးတာသြားၿပီ။အျမည္းေတြ ကိုယ္စီေကြၽးၿပီး ဝယ္ေတာ့အစိတ္သားေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္တြက္ေျခမကိုက္ေတာ့။ သို႔ေပသိ ထန္းသီးမုန္႔သည္ေတြ ေစ်းတြက္မတြက္ေတာ့ပါ။ ‘‘မလွဴႏိုင္ ေစ်းေရာင္းဆိုတဲ့အတိုင္း လွဴတယ္ပဲ သေဘာထားလိုက္တာပါပဲ။ ေနာက္ပိႆာမ်ားမ်ားဝယ္မယ့္သူနဲ႔ ျပန္ေထရတာေပါ့’’ဟု ထန္းသီးမုန္႔သည္ ေဒၚတင္တင္ကေျပာသည္။ တစ္ဦးတည္းလာၿပီး ပိႆာလိုက္မ်ားမ်ားဝယ္ေတာ့ အျမည္းနည္းနည္းသာ ေကြၽးရသည့္အတြက္ လမ္းစားဆိုၿပီး ထန္းသီးမုန္႔အား အထုပ္သတ္သတ္ထုပ္ကာ ေပးတတ္ပါေသးသည္။ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ အေရာင္းရဆံုးအခ်ိန္က ယခုလုိ တေပါင္းလ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲခ်ိန္တုန္းကဆို ထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူေရာ၊ ေရာင္းသူပါ ေရာင္းရလိုက္တာမ်ား တစ္ခ်က္ေလးမွမနားရ။ ပြဲေတာ္ျပန္ေတြရဲ႕ကားေပၚမွာ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ထုပ္ေလးေတြက တြဲေလာင္းက်ကာ ေဝွ႔ယမ္းလို႔။ ပခန္းကိုႀကီးေက်ာ္ပြဲေရာက္ ရွမ္းျပည္နယ္ဘက္မွ ရွမ္းအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို ေဒသခံေတြက ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ ဝယ္ေကြၽးလိုက္တာ ငါးဆယ္သားကို တစ္ေယာက္တည္း စားပစ္သတဲ့။‘‘သူက စားလို႔ေကာင္းလြန္းလို႔ဆိုၿပီး ျပန္ရင္လည္း ဝယ္ေပးလိုက္ဖို႔ေျပာေသးတယ္တဲ့’’ဟု ထန္းသီးမုန္႔သည္ ေဒၚတင္တင္က သူတို႔ ထန္းသီးမုန္႔ႀကိဳက္ၾကပံုကို ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္ ေျပာျပသည္။ ‘‘ကိုယ့္မုန္႔ေလးႀကိဳက္တယ္ဆုိရင္ ပီတိျဖစ္တယ္။ ဒီထက္ေကာင္းေအာင္ကို ထပ္လုပ္ေပးခ်င္တာ’’ဟု ထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူ ေဒၚဝင္းဝင္းခိုင္ကဆိုပါသည္။အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ ေရစႀကိဳကိုမႀကံဳရင္ေတာင္ ကားဂိတ္ကေန လွမ္းမွာတတ္သည္။ တရားပြဲေတြမွာ မိမိတို႔ကိုးကြယ္သည့္ ဆရာေတာ္ဘုရား၏ေမြးေန႔ေတြမွာ ဧည့္ခံေကြၽးေမြးဖို႔ မွာတာေတြလည္းရွိသည္။ စားဖို႔သက္သက္ မွာတာေတြလည္းရွိသည္။ ထန္းသီးမုန္႔အခ်ိန္တစ္ရာ (ပိႆာတစ္ရာ)ေလာက္ထိ မွာၾကသည္။ အဲဒီလုိမွာရင္ျဖင့္ ထန္းသီးမုန္႔နဲ႔ အေပၚကျဖဴးတဲ့အစာေတြကိုသတ္သတ္စီခြဲထည့္ကာ ဂ်ပ္ဖာမ်ားျဖင့္ ကားဂိတ္ကေန တင္ေပးရသည္။ အခ်ဳိ႕က ထန္းသီးမုန္႔ကို ထူးရွယ္အျဖစ္ ႏို႔စိမ္းပါထည့္လုပ္ခိုင္းသည္။ အဲဒီလုိအခါဆိုရင္ေတာ့ ပံုမွန္တစ္ပိႆာ ႏွစ္ေထာင့္ေလးရာေပမယ့္တစ္ပိႆာ သံုးေထာင္ေလာက္ ေစ်းျဖစ္သြားသည္ဟု ထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူမ်ားက ဆုိပါသည္။ေရစႀကိဳၿမိဳ႕ဝန္းက်င္ ရြာအခ်ဳိ႕မွာေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ကို ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔နဲ႔ ဧည့္ခံတာမ်ဳိးလည္းရွိသည္ဟု ထန္းသီးမုန္႔လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူ ဦးစိန္ေအာင္မင္းကဆိုပါသည္။ ေနာက္ၿပီး ေရစႀကိဳရဲ႕ ျမန္မာ့႐ိုးရာဓေလ့တစ္ခုတြင္လည္း ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔က ပါျပန္သည္။ ေမြးခ်င္းထဲက (သို႔မဟုတ္) မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းထဲက အိမ္အသစ္ျဖစ္ေစ၊ တိုက္အသစ္ျဖစ္ေစ ေဆာက္ေနသည္ဆိုပါက ေဆာက္လုပ္ေပးမည့္လက္သမားအဖြဲ႕ကို ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ သြားေကြၽးရသည္ဟု ဆုိပါသည္။ ထုိဓေလ့အား အိမ္ေဆာက္ခ်သည္ဟုဆုိပါသည္။အကယ္၍ စာဖတ္သူအေနျဖင့္ ေရစႀကိဳသားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ ေရစႀကိဳသူႏွင့္ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းပါၿပီး အဲဒီမွာ မဂၤလာသြားေဆာင္ၾကၿပီဆိုပါစို႔။ စာဖတ္သူႏွင့္ အတူပါလာၾကမည့္ သင့္မိဘေဆြမ်ဳိးေတြအတြက္ အိမ္အျပန္လက္ေဆာင္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ေတြ တနင့္တပိုးႀကီး ဝယ္ထည့္ေပးမွာ ေသခ်ာသည္။ ‘‘မဂၤလာေဆာင္ရွိတဲ့အခါမ်ဳိးဆိုရင္ တအားေရာင္းေကာင္းတာ’’ဟုထန္းသီးမုန္႔သည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကဆိုပါသည္။ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေရာက္ေနတဲ့ ေရစႀကိဳသားေတြထံ လူႀကံဳရွိလို႔ ဘာမွာဦးမလဲေမးလိုက္ရင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း မိဘေဆြမ်ဳိး မိတ္ရင္းေဆြရင္းအျပင္ ကိုယ့္ေဒသထြက္မုန္႔ပါ လြမ္းတတ္ၾကသည္မို႔ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔သာယူခဲ့ဖို႔ ဆက္ဆက္မွာၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္စားဖို႔အျပင္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုပါ ကိုယ့္ေဒသထြက္ အစားအစာကို ဂုဏ္ယူစြာနဲ႔ ေကြၽးတတ္ၾကသည္။ခုေတာ့ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ေလးေတြက ကားစီးၿပီး ရန္ကုန္တို႔၊ မႏၲေလးတို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြဆီ သြားရတာတင္ အားမရေတာ့။ ေရစႀကိဳနယ္သားအခ်ဳိ႕လည္း ဝမ္းေရးအတြက္ ျပည္ပေရာက္ကုန္ၾကၿပီမို႔ လူႀကံဳရွိသည့္အခါ မွတ္မွတ္ရရ မွာတတ္သည့္အတြက္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔မ်ား ေလယာဥ္ပ်ံေတာင္စီးေနရေလၿပီ။ အေဝးေရာက္အညာသားမ်ား ထန္းသီးမုန္႔စားရင္း အိမ္အလြမ္းေတြ ေျဖၾကေလၿပီ။ ‘‘တစ္ေလာကေတာင္ စင္ကာပူကေနမွာလို႔ ထည့္ေပးလိုက္ရေသးတယ္’’ဟု ထန္းသီးမုန္႔လုပ္သူ ေဒၚဝါဝါခိုင္ကေျပာျပသည္။ ေခတ္ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း၊တုိင္းတစ္ပါးအစားအစာေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲဝင္လာလာ၊ ကမၻာ၏ မည္သည့္အရပ္တြင္ရွိေနသည္ျဖစ္ပါေစ အညာျပန္လက္ေဆာင္ ေရစႀကိဳထန္းသီးမုန္႔ကိုေတာ့ျဖင့္ မက္မက္ေမာေမာ စားခ်င္ေနသူေတြကေတာ့ ရွိေနတုန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

(Credit to 7Day News Journal)